چگونه بدون ساعت بیدار شویم؟

نوامبر 17, 2008 at 9:39 ب.ظ. 6 دیدگاه

sleepyheadبیدار شدن از خواب یا کنده شدن از عالم رویایی که آرام آرام واردش شده ایم، به صورت ناگهانی ، قطعا حس جالبی نخواهد بود، در ادامه روش هایی را می بینید که با عمل به آن ها می توانید بدون نیاز به ساعت از خواب بیدار شوید.

بیدار شدن با صدای ساعت، مخصوصا آن ساعت های شماته دار، یا ساعت هایی با زنگ معروف دی دی ری دی ! که در ایجاد استرس دست کمی از ساعت های قدیمی ندارند، میتواند علاوه بر ایجاد اضطراب، شیرینی سحر خیزی را هم بر شما تلخ کند.

البته شخصا ترجیح می دهم برای موقعیت های مهم و حیاطی، به جای هر زنگی با ویبره موبایلم از خواب بیدار شوم، هم مزاحمتی برای دیگران ندارد، هم اینکه استرس کمتری وارد می کند.

از یک ریتم خاص پیروی کنید

  1. ساعتی که در اکثر روزها باید بیدار شوید را در ذهن داشته باشید، قبل از خواب نسبت به آن ساعت هشیار باشید.
  2. یک هفته از ساعت برای بیدار شدن در یک ساعت خاص استفاده کنید. همانطور که می دانید، بدن انسان به شرایط عادت می کند و بعد از مدتی به راحتی می تواند با شرایط جدید وفق پیدا کند.
  3. به میزان واقعی بدنتان به خواب توجه کنید، انتظار نداشته باشید با 4-5 ساعت خواب در شب بتوانبد صبح به موقع بیدار شوید، نیاز بدن به خواب در هر فرد متفاوت است، اما حدود 8 ساعت برای آن مشخص شده، بنا بر ابن توجه داشته باشید طوری بخوابید که 8 ساعت بعد زمان بیدار شدنتان باشد.
  4. هر شب در زمان خاصی بخوابید، با این کار و رعایت نکته بالا به بدن خود نظم می دهید.
  5. پس از یک هفته ، دیگر از ساعت استفاده نکنید، وقتی به ریتم جدید عادت کنید، بعد  ها مشکلی نیست اگر ساعت خوابتان به دلایل مختلف در چند روزی از ماه عوض شود، مثلا اگر به خاطر یک مهمانی دو تا سه ساعت هم دیر تر بخوابید، باز هم بدن شما این آمادگی را خواهد داشت که سر ساعت معین بیدار شود، البته باید توجه داشت که این بی نظمی به قدری کم باشد که تبدیل به یک عادت جدید برای بدن نشود.

از حس های حود کمک بگیریدwake-up-happy

هشیاری نسبت به شرایط محیط خوابتان می تواند کمک خوبی برای بیدار شدن به موقع باشد. عواملی چون نور، صدا، دما و… با تعییرات خود کمک می کنند شما وقت بیدار شدنتان را حس کنید.

نور: بدن انسان در خواب هم به نور حساس است، پرده های اتاق را کنار بزنید و هنگام خواب مد نظر داشته باشید که میخواهید با روشن شدن هوا بیدار شوید، اگر زمان طلوع آفتاب برای بیدار شدنتان خیلی زود است ، با تنظیم محل تخت خواب و باز یا بسته بودن پرده اتاقتان میتوانید نور را در زمان مناسب به داخل اتاق خوابتان هدایت کنید.

صدا: صداهای اطرافتان را بشناسید، در زمانی که شما قضد دارید بیدار شوید چه صدایی در اطراف وجود دارد؟

صدای اتومبیل ها در خیابان، پرندگان، کارگرانی که کار خود را شروع می کنند، همگی می توانند به آرامی شما را از هواب بیدار کنند.

دما: بدن انسان در حالت خواب، بسیار به دما حساس است، می توانید با تنظیم بخاری یا کولر، کاری کنید که حدود نیم ساعت قبل از زمان بیداری، دمای اتاق شما تغییر کند. برای مثال اگر در زمستان شب ها سیستم گرمایش را روشن می گذارید، ترموستات آن را طوری تنظیم کنید که هنگام بیدار شدنتان هوا کمی سرد تر شود، با این روش یکی از آرام ترین و لذتبخش ترین حالت های بیدار شدن را تجربه می کنید.

بو: یکی دیگر از بهترین و آرام ترین روش ها برای بیدار شدن استفاده از بوی مورد علافه تان است، بطور مثال اگر به قهوه علاقه دارید و صبح ها قهوه می نوشید، قهوه سازتان را طوری تنظیم کنید که در ساعت مورد نظر شما قهوه را آماده کند، مطمئنا با بوی خوش آن به خوبی و بدون استرس از خواب بیدار خواهید شد.

نکات :

  1. تا زمانی که به شرایط جدید عادت نکرده اید و به بیدار شدن خود سر ساعت معین اطمینان ندارید، برای قرار های مهم از روش هایی چون ویبره یا زنگ های بسیار ملایم (مورد اول بیشتر توصیه می شود) استفاده کنید.
  2. مراحل خواب انسان تقریبا در هر 90 دقیقه تکرار می شود، بدین صورت که در اوایل هر سیکل، خواب سیک به تدریج سنگین شده و دوباره در اواخر 90 دقیقه سبک می شود، ای زمان بهترین زمان برای بیدار شدن است، پس علاوه بر موارد بالا ، زمان بیدار شدن خود را مضربی از 90 دقیقه قرار دهید تا راحت تر بیدار شوید.
منبع : + (با بسیاری دخل و تصرف!)

در این رابطه ببینید:

– بالشی که با تاباندن نور سحرگاهی شما را بیدار می کند

– ساعت بی صدا ( دست بند های وایرلس ویبره )

Advertisements

Entry filed under: آموزش / راهنمایی, دانستنی / علمی. Tags: , , , .

مشهور پرستی پیشگویی احوالات شما!

6 دیدگاه Add your own

  • 1. حدیثه  |  نوامبر 21, 2008 در 3:51 ب.ظ.

    کمی تا حدودی یکم بالا یکم پایین این روند رو تجربه و حس کردم. خود به خود سر ساعت بدون هیچ آلارمی بیدار میشم. اما یهو یه تعطیلی یا اتفاقی می افته که این زمان بندی از دستم خارج میشه !!! 🙂

  • 2. داش مهدي  |  نوامبر 22, 2008 در 2:10 ب.ظ.

    نوشته هاي جالبي دارين … موفق باشي

    من كه خوابم هر روز تغيير ميكنه

  • 3. نئون  |  نوامبر 22, 2008 در 7:57 ب.ظ.

    من از روش تلقين استفاده مي كنم….
    مثلا به بالشم مي گم منو ساعت 6:30 بيدار كن … درست همون دقيقه بيدار مي شم ….. خيلي عالي جواب مي ده … ريتم هم نمي خواد … مثلا يه روز 8 يا يه روز 6 مي گم بيدارم ميكنه 🙂

  • 4. شاهین  |  دسامبر 12, 2008 در 8:04 ب.ظ.

    خیلی خوب بود مرسی
    به درد من میخوره که بلند شدن صبح زود برام عذابه! :)))

  • 5. یک نفر  |  ژوئن 1, 2009 در 12:08 ب.ظ.

    این «قضد» و «هواب» و «علافه» رو لطفا اصلاح کنید.

    در ضمن بسیار خوب بود. ممنون.

  • 6. ATR  |  مارس 21, 2010 در 2:18 ق.ظ.

    من همیشه نیم ساعت زود تر بیدار میشم و بعدش می خوابم و هر 10 دقیقه یکبار از خواب میپرم و ساعت رو نگاه میکنم و می بینم هنوز زوده و سه یا چهار دفعه همین جوری از خواب میپرم تو این نیم ساعت انگار 3 ساعت خوابیدم و کلی حال میکنم بعدش اگه حتی 3 یا 4 ساعت خوابیده باشم اصلا خوابم نمیاد روش جالبیه چون من نمی تونم بیشتر از 3 یا 4 ساعت بخوابم.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


برترین مطالب

RSS جالبناک از وب

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

دسته‌ها

نوامبر 2008
د س چ پ ج ش ی
« اکتبر   اکتبر »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

پیشنهاد می کنم:

وردپرس فارسی

Spreadfirefox Affiliate Button

افراد آنلاین

تعداد بازدید

  • 12,107 بازدید

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: